Scump=bun,Ieftin=prost

 

Cei care nu sunt siguri pe ei în ceea ce priveşte calitatea unui produs sau serviciu se folosesc de acest stereotip: scump=bun, ieftin=prost.

Acest lucru se poate observa cel mai bine la turiştii care sunt în căutare de lucruri “de calitate”, care, neavând cunoştinţe temeinice despre produs, se orientează după acest principiu: dacă este scump trebuie să fie bun. Pentru ei preţul funcţioneză ca declanşator pentru sentimentul calităţii şi, cu cât acesta este mai mare, cu atât produsul sau serviciul poate fi perceput ca fiind mai de calitate.

 

Exemplu 1: Prietenul unui bijutier căuta un cadou deosebit pentru ziua de naştere a iubitei. Bijutierul i-a oferit, cu cinci sute de euro, un colier care se vindea cu o mie de euro. Aflând prețul, acesta l-a refuzat şi a plecat nemulţumit, motivând că el căuta ceva special pentru viitoarea lui soţie. Înțelegând care este adevărata problema a prietenului său, bijutierul îi spune să vină a treia zi la bijuterie, pentru a-i arăta un nou colier. În realitate, bijutierul i-a prezentat acelaşi colier, dar la preţul de o mie de euro. Prietenul nu şi-a dat seama, fiind foarte impresionat şi dorind să cumpere imediat colierul. Însă înainte de a-i lua banii, bijutierul îi spune că îi face o reducere de cinci sute de euro. Omul s-a arătat și mai încântat şi, în loc să fie jignit de preţul mai mic, acum a fost mulţumit şi bucuros.

 

Expemplu 2: Vă mai spun un exemplu din folclorul celor care lucrează în marketing.

Cunoscuta marca de whiskey Chivas Regal a fost o marcă slabă până când s-a hotărât ca prețul să fie mărit peste cel al concurenţei, moment în care vânzările au explodat, deși calitatea produsului a rămas aceeaşi.

Distribuiri